سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  - ارائه‌ی اپلیکیشن اینستگرام (Instagram  ) برای گوشی‌های اندروید: اپلیکیشن اینستگرام برای گوشی‌های اندروید که در هفته‌ی پیش از عرضه‌ی آن خبر داده بودیم در هفته‌ی گذشته عرضه و منتشر شد. با انتشار نسخه‌ی اندروید اینستگرام، بسیاری از کاربران ایرانی نیز با نصب این اپلیکیشن وارد این شبکه‌ی اجتماعی عکاسی شدند به طوری که در حال حاضر بسیاری از کاربران آیفون اینستگرام از شلوغی یکباره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی عکاسی و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان آن صحبت می‌کنند و براساس اخبار منتشر شده این اپلیکیشن در 24 ساعت اول انتشار بیش از یک میلیون بار دانلود شده است! اگر شما هم علاقه به استفاده از این اپلیکیشن در گوشی اندروید خود دارید و نمی‌توانید آن را به هر دلیلی دانلود کنید، از طریق این آدرس می توانید این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

  - احتمال تولید تبلت توسط گوگل: روزنامه وال استریپ ژورنال در خبری از احتمال تولید و فروش مستقیم تبلت‌های اندروید توسط گوگل با نام نکسوس (Nexus  ) خبر داده است. این روزنامه در گزارشی از تمایل گوگل برای فروش مستقیم تبلت‌های اندروید مانند آنچه شرکت اپل انجام می‌دهد خبر داده و تنها مشکل گوگل در این زمینه را بخش سخت‌افزاری تولید تبلت اعلام کرده است که این مشکل را گوگل با همکاری شرکت‌های ایسوس، سامسونگ و احتمالا موتورولا حل خواهد کرد. براساس همین گزارش در نیمه‌ی سال 2012 گوگل اولین تبلت ساخت خودش را با نام Nexus  Tablet که به صورت مستقیم و تحت نام گوگل خواهد بود را عرضه خواهد کرد. البته این خبر در حد حدس و گمان است و باید تا نیمه‌ی سال جاری میلادی صبر کرد.

- پرده‌برداری گوگل از ایده‌ی یک پروژه‌ی هیجان‌انگیز: بعد از مدت‌ها شایعه سرانجام گوگل از یکی از هیجان‌انگیزترین پروژه‌هاش با نام Project Glass پرده‌برداری کرد. Project Glass ایده‌ای است که شبیه به یک عینک است و با استفاده از آن در مقابل چشمان فرد استفاده کننده اطلاعاتی به صورت زنده و براساس نیاز وی ظاهر می‌شود، اطلاعاتی مانند وضعیت هوا، تنظیم قرار ملاقات، صحبت کردن با دوستان و بسیاری موارد دیگر. این پروژه بر مبانی واقعیت مجازی کار می‌کند و برخی خبرها آن را ایده‌ای دانسته‌اند که هنوز به مرحله‌ی اجرا نرسیده است و تا زمان اجرا و تولید محصول راه زیادی دارد. اگر علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این مورد هستید، این ویدیو را تماشا کنید تا با کارکرد دقیق این ایده‌ی هیجان‌انگیز گوگل به صورت کامل آشنا شوید.

  

لایک‌ها

- OneNote: اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که برای کارهایتان یادداشت‌برداری می‌کنید، اپلیکیشن OneNote بدرد شما می‌خورد.به کمک اپلیکیشن OneNote شما می‌توانید لیست کارهای روزانه و یا لیست خرید برای خود ایجاد کنید. علاوه بر آن می‌توانید به یادداشت‌های خود در تبلت و کامپیوتر خود نیز دسترسی داشته باشید. (دانلود نسخه اندورید- دانلود نسخه آیفون)

- SkyScanner: اپلیکیشن SkyScanner اپلیکیشنی است برای کسانی که علاقه به سفر کردن با هواپیما به کشورهای مختلف را دارند. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید در میان 500 آژانس هواپیمایی در جهان جستجو کنید و ارزان‌ترین بلیط مورد نظر خود را پیدا کنید. این اپلیکیشن به 28 زبان دنیا در دسترس است. (دانلود نسخه اندورید- دانلود نسخه آیفون)

- Live Soccer Addicts: اگر از طرفداران دو آتیشه‌ی فوتبال هستید، اپلیکیشن Live Soccer Addicts به درد شما می‌خورد. شما به کمک این اپلیکیشن می‌توانید بازی‌های 300 لیگ فوتبال در دنیا را دنبال کنید و به ویدیوهای صحنه‌های حساس بازی‌ها نیز دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن تنها برای گوشی‌های آیفون است و در صورتی که اندورید دارید، می‌توانید از اپلیکیشن Soccer Live Scores استفاده کنید که دقیقا همین کار را می‌کند با این تفاوت که ویدیو صحنه‌های مهم بازی‌ها را نمایش نمی‌دهد.

- Pure Lounge: اگر جز آن دسته از افراد هستید که به گوش دادن به رادیو علاقه دارید، اپلیکیشن Pure Lounge بدرد شما می‌خورد. به کمک این اپلیکیشن شما به 16 هزار ایستگاه رادیویی در کشورهای مختلف جهان دسترسی دارید و به راحتی می‌توانید رادیو مورد نظر خود را انتخاب و تماشا کنید.

- PicPlz: اگر شما یکی از طرفداران اینستگرام باشید اما با کاهش کیفیت عکس توسط این اپلیکیشن مشکل داشته باشید، PicPlz بدرد شما می‌خورد. این اپلیکیشن دقیقا کارکردی مانند اینستگرام را دارد با این تفاوت که در زمان آپلود تصویر، کیفیت آن کاهش پیدا نمی‌کند.

 






تاریخ : دوشنبه 91/1/28 | 12:25 عصر | نویسنده : شاهی | نظرات ()

خبرها

- سال 2012، سال برتری تماشای فیلم آنلاین بر فروش دی‌وی‌دی: براساس تحقیقی که توسط IHS Screen Digest در آمریکا انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود که در سال 2012 تعداد فیلم‌هایی که به صورت آنلاین و قانونی توسط مردم آمریکا تماشا خواهد شد از تعداد فروش دی‌وی‌دی‌های فیلم بیشتر خواهد بود که این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد. براساس این تحقیق در سال 2012 بیش از 3 میلیارد فیلم به صورت آنلاین خریداری و تماشا خواهد شد در حالی که حدود 2.5 میلیارد دی‌وی‌دی به فروش خواهد رفت. نکته‌ی جالب این بررسی این است که در این بررسی دانلودهای غیرقانونی از طریق تورنت و یا وب‌سایت‌های به اشتراک‌گذاری در نظر گرفته نشده است.

- انتشار نسخه انگری بردز فضا برای ویندوز فون: شرکت ریویو (Rivio)، سازنده‌ی بازی انگری بردز از ارائه‌ی نسخه‌ی فضایی انگری بردز برای گوشی‌های ویندوز فون خبر داده است هر چند که تاریخ دقیق ارائه‌ی آن را اعلام نکرده است. نسخه‌ی فضایی انگری بردز برای آیفون، آی‌پد، آی‌پاد تاچ، اندروید و کامپیوترهای مک و پی‌سی منتشر شده است.

- انتشار اپلیکیشن اینستگرام (Instagram) برای گوشی‌های اندروید: اینستگرام در هفته‌ی گذشته از ارائه‌ی نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن جذاب در تاریخی نزدیک خبر داده است و به همین دلیل صفحه‌ای ویژه برای اطلاع‌رسانی زمان عرضه‌ی آن ایجاد کرده که کاربران اندروید می‌توانند آدرس ایمیل خود را در آن وارد کنند تا نسخه‌ی آزمایشی این اپلیکیشن را قبل از همه دریافت کنند. اینستگرام یکی از اپلیکیشن‌های محبوب آیفون است که به کمک آن افراد مختلف می‌توانند عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرند.

- فروش فوق‌العاده بالای سامسونگ گلگسی نوک: شرکت سامسونگ اعلام کرده است که آخرین محصول این شرکت با نام سامسونگ گلکسی نوک طی 5 ماه بعد از زمان عرضه‌اش، رکورد 5 میلیون دلاری را بر جای گذاشته و به عنوان پرفروش‌ترین گوشی در کشورهای چین، فرانسه و اسپانیا شناخته شده است.

- ورود بازی تمپل ران (Temple Run) برای گوشی‌های اندروید: بازی پرطرفدار تمپل ران سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار برای سیستم عامل اندروید عرضه شد. در این بازی شما باید شخصیت بازی را که در حال فرار از دست موجودات خطرناک است را راهنمایی کنید که به کدام جهت برود و از روی موانع مختلف بپرد.

- فیس‌بوک پل ارتباطی کاربران ایرانی و اسرائیلی شد: فیس‌بوک یکی از شبکه‌های اجتماعی‌ای است که هر روز در مورد آن خبری منتشر می‌شود. هفته‌ی گذشته هم هفته‌ای بود که یک عکس باعث اتصال کاربران ایرانی فیس‌بوک به کاربران اسرائیلی این شبکه‌ی اجتماعی شد. یک طراح اسرائیلی به نام رونی ادری (Ronny Edry) عکسی را هفته‌ی گذشته طراحی کرد که در آن دخترش را بغل کرده بود و زیرش نوشته بود: «ایرانی‌ها، ما هرگز کشور شما را بمباران نخواهیم کرد. ما شما را دوست داریم.» این عکس تنها 24 ساعت پس از انتشار بر روی فیس‌بوک، با واکنش کاربران ایرانی فیس‌بوک مواجه شد به طوری که بسیاری از کاربران ایرانی فیس‌بوک هم عکس‌هایی با پیام‌هایی مانند «ما با اسرائیلی‌ها دوست هستیم» را بر روی فیس‌بوک منتشر کردند؛ که در نهایت این کار با پوشش گسترده‌ی رسانه‌های مختلف مانند الجزیره و سی‌ان‌ان مواجه شد.

 

تک کده

 

اولین نکته آن است که اگر می‌خواهید با موبایل‌تان فیلمبرداری کنید، فیلمی که ضبط می‌کنید، حداقل با فرمت MP4 ضبط شود تا فیلم ضبط شده کیفیت تصویر و صدای خوبی داشته باشد. به عنوان مثال برخی از موبایل‌های قدیمی با فرمت 3gp فیلمبرداری می‌کنند که کیفیت خوبی نیست و برای تماشا کردن نیز جالب نیست.

دومین نکته آن است که از هر شات یا همان تصویری که می‌خواهید فیلمبرداری کنید، حداقل 10 ثانیه فیلم بگیرد و سپس شات را عوض کنید. مثلا اگر از یک درخت فیلم‌برداری می‌کنید، حداقل 10 ثانیه از آن درخت فیلمبرداری کنید و سپس موبایل‌تان را به آرامی و نه سریع حرکت دهید و بر روی شات دیگر که می‌تواند یک رودخانه باشد تغییر بدهید.

سوم اینکه از زوم دوربین موبایل‌تان تا جایی که می‌توانید استفاده نکنید و به جای آن خودتان را به تصویری که می‌خواهید بر روی آن زوم کنید، نزدیک کنید. علت این کار آن است که دوربین‌های گوشی‌های موبایل به دلیل اینکه حرفه‌ای نیستند در حالت زوم باعث کاهش کیفیت شدید تصویر می‌شوند.

چهارمین و آخرین نکته آن است که قبل از شروع به فیلم‌برداری دقت کنید که تصویری که در صفحه‌ی گوشی موبایل‌تان مشاهده می‌کنید مات نباشد و شفاف باشد. اکثر دوربین‌های غیر حرفه‌ای فیلمبرداری مانند دوربین‌های موبایل به دلیل آنکه از فوکوس خودکار استفاده می‌کنند، بعضی مواقع تصویر را به صورت مات نشان می‌دهند. برای رفع این مشکل و شفاف کردن تصویر می‌توانید دوربین را یک بار خاموش کنید و یا اینکه آن را بدون حرکت به سمت کفش خود بگیرید تا به این صورت فوکوس دوربین خود را تنظیم کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ترفندهای فیلمبرداری با دوربین موبایل می‌توانید در دوره‌ی ویدیونگاری درسنامه شرکت کنید.  برای شرکت در این دوره نیز می‌توانید یک ایمیل به  videonegari@darsnameh.com بزنید. برای اطلاع از دیگر دوره‌های درسنامه نیز می‌توانید به help@darsnameh.com یک ایمیل بزنید.

ارسال ویدیو: شما می‌توانید به کمک اپلیکیشن‌هایی که در برنامه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی تک شو معرفی کرده‌ایم و لیست آنها را در ادامه خواهید خواند، با موبایل خود فیلمبرداری کنید و برای ما ارسال کنید تا آن را در صفحه‌ی فیس‌بوک تک شو بگذاریم و بهترین آن را در برنامه‌ی این هفته‌ی تک شو نمایش دهیم. دقت کنید که برای این کار باید شما با موبایل خود فیلمبرداری، ویرایش و... را انجام دهید و مدت زمان این ویدیو باید حداکثر یک دقیقه باشد.

 

اپلیکیشن‌های معرفی شده

 

- iMove: این اپلیکیشن برای اکثر محصولات اپل مانند آیفون، مک و آی‌پد در دسترس است و شما می‌توانید به کمک آن به راحتی فیلم‌های خود را با کیفیت بالا ویرایش کنید. این اپلیکیشن رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

- VidTrim: این اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های اندروید است که شما به کمک آن می‌توانید از طریق موبایل خود فیلم‌های ضبط شده را تدوین و ویرایش کنید.

- VideoCam Illusion: به کمک این اپلیکیشن شما می‌توانید فیلترهای مختلف مانند اکس‌ری را بر روی تصویری که فیلم‌برداری می‌کنید اعمال کنید و تصویری که فیلم‌برداری می‌کنید را هیجان‌انگیز کنید. این اپلیکیشن برای گوشی‌های آیفون و اندروید در دسترس است.

- 8mm: اگر علاقه به فیلم‌برداری به سبک فیلم‌های قدیمی را دارید، اپلیکیشن 8 میلیمتر که برای گوشی‌های آیفون طراحی شده است، بدرد شما می‌خورد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید فیلم‌های خود را از دریچه‌ی دوربین‌های قدیمی مشاهده کنید و به این صورت در قرن 21 فیلم‌هایی از جنس فیلم‌های قرن 20 ضبط کنید.

- Retro Camera: کارکرد این اپلیکیشن مانند 8mm است اما این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید طراحی شده است.

در هفته‌های آینده وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که شما به ما معرفی کرده باشید اما وقت معرفی آنها در برنامه را نداشته باشیم را در خبرنامه معرفی خواهیم کرد. پس اگر اپلیکیشن خاصی را سراغ دارید، لطفا آن را به ما معرفی کنید. برای این کار نیز تنها کافی است که آن را از طریق آدرس ایمیل techshow@manototv.com برای ما ارسال کنید.

 

لایک‌ها

- شبکه مدرسه: بسیاری از وقت‌ها ممکن است که دنبال موضوعات مختلف مانند زلزله، فیزیک یا نرم‌افزار آزاد باشید و وقت زیادی برای خواندن آنها نداشته باشید. وب‌سایت «شبکه مدرسه» وب‌سایتی است در این مورد که می‌توانید در سری مطلب‌های کوتاه اطلاعات زیادی در مورد موضوعات مختلف بدست آورید. شبکه مدرسه علاوه بر آنکه آرشیو خوبی در مورد موضوعات مختلف دارد، همایش‌های تابستانی نیز برگزار می‌کند که می‌توانید در آنها شرکت کنید.

- بی‌بدیل: بی‌بدیل وب‌سایتی پر از جوک، کاریکاتور و مطالب طنز است که می‌تواند چندین ساعت هر کسی را سرگرم کند. علاوه بر آن می‌توانید دستورهای آشپزی متنوع و مختلف را نیز در این وب‌سایت پیدا کنید.

- Facebook Timeline Banner: وب‌سایت Facebook Timeline Banner مکانی است که شما می‌توانید به صورت دسته‌بندی تعداد زیادی کاور جالب و جذاب برای پروفایل فیس‌بوک‌تان پیدا کنید. به همین دلیل اگر هم اکنون دنبال تصویری برای کاور پروفایل فیس‌بوک‌تان هستید، این وب‌سایت بدرد شما می‌خورد.

- آمازون‌گردی به کمک گوگل: گوگل با همکاری Amazonas Sustainable Foundation مدتی است که امکان گردش در جنگل‌های آمازون را فراهم کرده‌اند. گوگل به کمک سرویس گوگل استریت ویوو و عکس‌برداری از جنگ‌های آمازون که شامل 50 هزار تصویر از این جنگل‌ها است، این امکان را به تک تک کاربران اینترنت در سرتاسر جهان داده است تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در جنگل‌های آمازون گردش کنند.

- Will it Blend: وب‌سایت «Will it Blend» یا «آیا این مخلوط خواهد شد» وب‌سایتی است که در آن آقای تام دیکسون گجت‌های مختلف مثل آیفون، آی‌پد و... را داخل مخلوط کن می‌اندازد و سعی می‌کند آنها را مخلوط کند. شما به کمک این وب‌ساتی می‌توانید سرنوشت گجت‌های مختلف را بعد از مخلوط شدن در مخلوط‌کن مشاهده کنید!






تاریخ : دوشنبه 91/1/21 | 3:14 عصر | نویسنده : شاهی | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • موز فان